'5 Broken Cameras' en Palestina-dialoog

Eindhoven Students4Palestine gaat de bekroonde documentaire 5 Broken Cameras laten zien op de TU/e. Daarna volgt een dialoog. Het evenement vindt plaats op 23 april en is alleen voor medewerkers en studenten van TU/e en Fontys.

foto Joel Carrilet / iStock

De bekroonde documentaire 5 Broken Cameras gaat over het Palestijns-Israëlisch conflict. Je krijgt een persoonlijk perspectief op de zaak door de lens van Emad Burnat, een Palestijnse boer en amateurcameraman die wordt geconfronteerd met de gewelddadige bezetting van zijn land en zich bezighoudt met vreedzaam verzet. De documentaire werpt licht op de menselijke verhalen achter het conflict. “We hopen hiermee empathie te stimuleren.”

Dialoog

“Om de impact van de vertoning te maximaliseren, organiseren we een meeslepende dialoog na de film waarin twee mensen die het conflict van verschillende kanten hebben gezien en ervaren, hun ervaringen en inzichten kunnen delen.”

De dialoog vindt plaats tussen Yuval Gal (Erez Rav) en Mohammed Kotesh (Palestijnse Gemeenschap Nederland). Erev Rav is een anti-zionistische Joodse gemeenschap in Nederland die pleit voor een vrij Palestina. De organisator “hoopt op een constructieve dialoog en het bewustzijn te vergroten van de aanhoudende onrechtvaardigheden in Palestina.”

Bijwonen?

Op 23 april om 17:00 begint de film in Atlas-1.210. Het evenement is gratis, maar dus wel enkel toegankelijk voor studenten en medewerkers van Fontys en de TU/e. Cursor zal verslag doen.